عادات غذایی در جلوگیری از پوسیدگی دندان کودک
نوشته شده توسط : خانم نویسنده

ششمین دندان اولین دندان آسیاب دائمی بزرگی است که در کودکان رویش می کند و در سنین 5 تا 7 سالگی رویش می کند. دندان ششم بسیار مهم است زیرا الگوی رشد دندان های دیگر است و انتظار می رود بقیه دندان ها رویش پیدا کنند. در موقعیت اصلی خود قرار خواهد گرفت. دندان ششم پشت آخرین دندان شیری می افتد و جایگزین دندان شیری مخصوص نمی شود.

دندانپزشکی اطفال در اصفهان 

بسیاری از والدین نمی دانند که دندان های دائمی فرزندانشان روییده است، دندان ششم رشد کرده و به کندی در حال تجزیه است. نکته مهم در مورد دندان ششم این است که ظاهر دندان ششم شباهت زیادی به دندان های الکترونیکی دارد و این امر اکثر خانواده ها را به بیراهه می کشاند، گاهی اوقات دندان ششم دارای شیارهایی است که به قدری عمیق است که نمی توان آنها را با پرز تمیز کرد. یک برس و باید استفاده شود.پوشش شیار. این شیارها با مواد شیار بسته می شوند. درمان شیار در عرض دو سال پس از رویش دندان انجام می شود.

دندان ششم را باید با دقت تمیز کرد و سطح جویدن را با دقت شستشو داد. فاصله آن تا دندان با نخ دندان زیباست.

بنابراین، مسواک، نخ دندان، هر سه با هم می توانند از پوسیدگی دندان شماره 6 جلوگیری کنند.

 

عادات غذایی در جلوگیری از پوسیدگی دندان کودک

مسواک زدن منظم و رژیم غذایی تاثیر بسزایی بر سلامت دندان دارد. هر چه دندان های کودک بیشتر در معرض مواد قندی، چربی و مواد چسبنده مانند تافی، آدامس و میوه های خشک باشد، خطر پوسیدگی دندان بیشتر می شود.

خوردن غذاهای سالم سرشار از کلسیم و ویتامین D باعث جذب کلسیم و تامین مواد مغذی برای ساختن دندان‌های قوی و سالم و تقویت لثه و بافت دهان می‌شود.

 

علل پوسیدگی دندان کودکان

پوسیدگی دندان در کودکان ناشی از باکتری های تولید کننده اسید است. والدین می توانند باکتری را از طریق بزاق به فرزندان خود منتقل کنند.

اگر دندان ها و لثه های کودک شما برای مدت طولانی در معرض غذا قرار دارند. قندهای طبیعی موجود در غذا توسط باکتری های دهان به اسید تبدیل می شوند. این اسیدها می توانند باعث پوسیدگی دندان شوند.

رایج ترین راه برای آسیب رساندن به دندان کودکان، فرستادن آنها به رختخواب با یک بطری شیر خشک، نوشابه، آب قند یا نوشیدنی های شیرین است.





:: بازدید از این مطلب : 256
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 شهريور 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: